Класна година "Ти - Людина"

Тема:   Ти – людина.
Мета:  Показати дітям, що кожна людина є цінністю – незалежно від статі, мови, релігії, кольору шкіри. Виховати почуття гідності, уміння поважати інших, надавати можливість зрозуміти, що ми всі різні, неповторні, відчути себе особистістю, учити встановлювати стосунки на доброзичливість, толерантній основі, розвивати навички колективної роботи.
Обладнання: «чарівна скринька» (скринька із дзеркалом усередині), плакати із зображенням дітей різних національностей, а також фото дітей класу, приладдя для малювання, альбоми для малювання або звичайні зошити.

Хід уроку
І. Оголошення теми класної години та мети.
иТ – анидюЛ
иТ – ндЛюиа
ІІ. Робота з мультфільмом.
-        Чому зеленому герою було важко серед інших, серед білих?
-        Як відносились білі чоловічки до нього?
-        Коли йому допомогла фея, як змінилося його становище? А чи насправді герої всі однакові, всі схожі один на одного?
Але пройшов дощ і виявилося, що всі різні. Як ви думаєте, чи добре, що всі різні?
Так, всі люди різні. Є люди різних національностей та різного віросповідання, є з особливими потребами, є люди, які мають свої пріоритети, своє особисте ставлення до життя та цінностей життя.
ІІІ. Групова робота.
Виберіть собі промінчик від сонечка (жовті та червоні). Червоні промінчики сядуть за ці парти, жовті – за ці. Складання правил роботи в групі.
Завдання для червоних промінчиків.
-        Що у нас спільного?
Завдання для жовтих промінчиків.
-        Що відмінного?
Запишіть на альбомному листочку або усно.
IV. Проведення дебатів.
Один представник від кожної групи.
Варіанти відповідей дітей:
          - ми всі навчаємося в одному класі;
          - живемо неподалік від шяколи;
          - нас навчають ті самі вчителі;
          - ми всі живемо в сім`;
          - нас лікують дитячі лікарі;
          - країна, в якій ми живемо – це Україна.
А чим ми відрізняємось?
- є хлопчики, є дівчата;
- у нас різна зовнішність;
- ми по-різному навчаємося;
- нам подобаються різні уроки;
- любимо різні ігри;
- маємо різний стан здоров`я;
- різні за характером і вподобаннями;
- кожен має улюблену страву;
- не всі мають батьків, у декого немає тата.
Експертна група підводить підсумки.
V. «Казкова скринька»
Зараз кожен із вас зазирне до цієї скриньки і побачить найважливішу для себе на Землі людину (діти по черзі зазирають до скриньки, посміхаються, тому що відгадали таємницю скриньки: кожен побачив своє відображення).
 VI. Поняття «толерантність»
-        А як же нам, таким різним, жити, навчатись й працювати разом, та ще й не сперечатися одне з одним?
(Потрібно бути толерантним одне до одного)
-        А що таке толерантність?
Толерантність (від лат.) – терпіння, прийняття іншої людини такою, якою вона є, зі всіма її достатками і недоліками.
Толерантність – це вміння співчувати, співпереживати, розуміти почуття і думки інших.
Толерантність – спроможність, вміння терпіти, миритися з чужими думками, визнавати, що у кожної людини є право на свою власну думку.
Розгляд ситуацій.
Уявіть, що ви побачили дитину, яка плаче через те, що впала і поранилась. Чи будеш ти співчувати? 
У класі погано вчиться учень.  Чи будеш ти з ним дружити?
VII. Релаксація. «Подорож на промінчику» (під музику).
Сідайте зручно.
Заплющте очі.
Двічі або тричі глибоко вдихніть і видихніть.
Будемо подорожувати на промінчику. Стрибніть на м`якенький лагідний промінчик. Вам зручно. Промінчик повільно піднімається у синє-синє небо. На нас дмухає теплий легенький вітерець. Високо в небі все спокійно і тихо. Нехай промінчики перенесуть кожного з вас у місце, де ви почуватиметесь щасливими.
Спробуйте в уяві побачити це місце якомога точніше. Тут ви відчуваєте себе спокійним і щасливим. Тепер ви знову на своїх промінчиках, які везуть вас назад, на ваші місця в класі. Подякуйте промінчикам за те, що вас покатали.
VIII.  Гра – сюрприз «Позбудемося поганого».
На жаль, життя смугасте. У нього є і білі і чорні смужки. Якщо людина робить зло, то біла смужка зменшується, а чорна збільшується, і тоді вам стає гірше.
У мене в руках червона повітряна кулька. Чому саме червона? Напишіть на ній, що поганого ви робили іншим людям, ваші риси характеру, що засмучували оточуючих. А зараз – увага! Кулька мусить бути знищена, а з нею і все погане, що заважає життю.
Що ви відчули, коли кулька була знищена? (Полегшення).
Я хочу, щоб у вашому житті ніколи не зустрічалися такі «червоні кульуи», а ви завжди були щасливими і веселими.
ІХ. Складання «Сонечка щастя»

ЩАСТЯ
Запишіть, якими ми повинні бути, щоб принести щастя іншим та й самим бути щасливими.
                                                                                                                                                                                                                         чуйність
                                                                                         чесність
                                                                                         співчуття
                                                                                         людяність
                                                                                         доброта
                                                                                         скромність
                                                                                         мудрість
                                                                       щедрість, працелюбність               
Чим більше любові, мудрості, краси ми відкриваємо в собі, тим щасливішим і кращім буде наше життя.
Х. Складання правил життя.
Запишіть на маленьких сердечках правила, які ми повинні дотримуватись у житті і прикріпіть це на велике серце, намальоване на дошці.
Любити ближнього
Не красти
Поважати старших
Не обманювати
Бути добрим
Берегти здоров`я
Бути ввічливим

ХІ. Робота в групі «Обери позицію.
Перед вами три дороги.
Обирайте.
1)          Ліворуч підеш – своє щастя знайдеш, важко тобі доведеться. Друга втратиш, себе зламаєш, назад не повернешся.
2)          Праворуч підеш – щасливим станеш, багато побачиш, чужі таємниці дізнаєшся, душею зачерствієш, до людей охолонеш, сміятися розучишся.
3)          Прямо підеш – себе знайдеш, у дорозі змучишся, настраждаєшся.
Обговорення думок учнів.
У житті, як у казці, яку завжди обираємо, яким шляхом простувати, як вчинити, і наш вибір характеризує нас самих.
Кожна особистість має у своєму житті «Я» хороше і погане. Але людина прогне жити в мирі, злагоді і любові. Її душа тягнеться до добра і світла, до пізнання прекрасного, до ласки й щастя.
Тільки в такому середовищі, де є повага, взаєморозуміння, підтримка, людське тепло, доброта, співчуття, мир, ласка, завжди добре всім. І кожному слід прагнути до того, щоб з нами були ці найкращі якості. Для цього потрібно мати у своєму сердечку доброту і ласку, бажання кожному прийти на допомогу, зробити добро людям, чимось допомогти, вміти прощати людські слабкості,  веселою усмішкою дивитись на світ. Бо в ньому ми недосконалі, у кожного є якісь вади, недоліки. Але людина здатна їх виправляти. Для цього потрібні лише бажання і сила волі.
ХІІ. Розповідь вірша.
1 учень: Живи з собою в злагоді в мирі
Не заздри людям і не проклинай
Хай буде радість, щастя у квартирі
Люби батьків своїх, не ображай.
2 учень: Не зневажай, зла не бажай нікому,
Ділись останнім і добро твори
Будь справжнім, чесним будь в усьому
І щире слово завжди гори.
3 учень: Бо в добрім слові  є тепло і ласка
У світлім серці є любов свята
А в мудрості, запам`ятай, будь ласка,
І криється та істина свята.
Яка людьми нас робить в цьому світі
З душею чистою, мов сонце промінець,
То й будеш ти, як сонечко в зеніті,
І всі печалі зійдуть нанівець!
Самостійна робота.
Робота з прислів`ями.
Прислів`я.

«Хто добра людям бажає, той і сам ОБДОР має»
«Робиш добро – не кайся, робиш зло – на ОЛЗ і сподівайся»
«Не одежа людину красить, а ІРБОД діла»
«Мовчання гнів ІСГАТЬ»
«Не копай УМЯ іншому, бо сам у неї і впадеш»
«Доброму скрізь ЕРБОД»

Пояснення прислів`їв.
ХІІІ. Підсумок уроку.
На фоні мелодії вчитель читає вірш.
Поглянь, дитино, світ такий як казка!
У пахощах, у звуках, в кольорах.
Від сонечка до нас струмить любо і ласка.
Земля, як у віночку вся в квітках!
Відчуй, дитино, запахи казкові
Що від землі ідуть, від квітів і від трав.
А поять нас струмки й джерела дивні
Я хочу, щоб ти серцем це ввібрав!
Послухай пісню пташки на світанні
І звуки лісу, поля і небес
Яка гармонія! Яке міцне єднання
Краси і щастя, радості й чудес.

Так, кожна людина – неповторна, на цій Землі. Вона є великою цінністю, тому що вона – Людина, яка має совість, сумління, розуміння того, що її дароване життя для того, аби прожити його гідно й плідно.
Так.
А чи є щось спільне між вами й дітьми з інших країн?


Комментариев нет:

Отправить комментарий