Вправи до першого заняття

ВПРАВИ-ЕНЕРГІЗАТОРИ, НЕСТАНДАРТНІ ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКИ, ДІНАМІЧНІ ПАУЗИ»
Робота в групах.
«М’ячик по колу»
Обладнання: м’яч середнього розміру.
Учні стоять. Руки з відкритими долонями на рівні талії.
Завдання: кидати м’яч один одному хаотично, якомога швидше, але не допускати його падіння.
«Австралійський дощ»
Учні стоять. Учитель показує рух, усі повторюють його, поступово приєднуючись один до одного.
-         Чи знаєте ви, який австралійський дощ?
-         Піднімається вітер (потираємо руки).
-         Падають перші краплини дощу (клацаємо пальцями).
-         Почалася злива (плескаємо долонями по стегнах).
-         Злива перетворилася на бурю (топаємо).
-         Ось буря стихає (плескаємо долонями по грудині).
-         Стихає злива (плескаємо долонями по стегнах).
-         Закінчується дощ, падають останні краплі (клацаємо пальцями).
-         Шумить тільки вітер (потираємо долоні).
-         Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки вгору).
«Цифри»
Цифру 2 – підборіддям,
Цифру 3 – правим плечем,
Цифру 4 – лівим плечем,
Цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,
Цифру 6 – лівим ліктем,
Цифру 7 – правим коліном,
Цифру 8 – лівим коліном,
Цифру 9 – правою ногою,
А 10 – «хвостиком»,
«Шалене курча»
Учні стоять. За командою одночасно трусять по вісім разів спочатку правою рукою, потім лівою рукою, потім правою ногою, потім лівою ногою. Не зупиняючись, продовжують разом робити те ж саме, тільки по сім разів, потім по шість разів тощо. Темп рухів поступово підвищується. Вправа закінчується, коли зроблено по одному страхуванню кожною кінцівкою. Учасникам стає зрозуміло, чому вправа має таку назву.
«Подарунок»
Учні стоять. Починаючи з ведучого, кожний по черзі засобами пантоміми зображує якийсь предмет чи поняття і «дарує» його сусідові (морозиво, квітку, кішку, сонце, свій настрій тощо). Сусід «приймає подарунок» і робить якийсь інший подарунок наступному учасникові.
«Добра тварина»
Діти стоять. Тримаючись за руки. Ведучий тихим голосом каже: «Ми одна велика, добра тварина. Послухаймо разом!» Видих – усі роблять два кроки назад. Вдиз – два кроки вперед. «Так не тільки дихає тварина, так чітко й рівно б’ється її велике, добре серце. Стук – крок уперед, ступ – крок назад. Ми всі беремо дихання та стук серця цієї тварини собі. Ми – єдине ціле».
«Один до одного»
Учні стоять парами. Ведучий дає команди: рука до руки, вухо до вуха, спина до спини, плече до плеча, віч-на-віч тощо.
За командою «Один до одного» змінити пари.
«Загальна увага»
Усім учасникам гри пропонується виконати одне і те саме просте завдання. Будь-якими засобами, не вдаючися до фізичних дій, потрібно привернути увагу одного з учасників вправи – установити зоровий контакт. Ті,хто зуміли привернути увагу один одного, сідають. Вправа продовжується доти, поки всі учасники не сядуть на свої міста.
«Гуфі»
На початку вправи ведучий обирає одного учасника на роль Руфі (казкової істоти), але повідомляє його про це так, щоб інші учні класу не дізналися. Учні стають, і ведучий каже, що серед присутніх є мовчазна істота ГУфі. Знайти її можна лише доторкнувшись і запитавши: «Ти – Гуфі?». Якщо відповідь буде «Ні», можна рухатися далі. Якщо відповіді не буде – значить, це справжній Гуфі, і той, хто доторкнувся до нього, приліплюється до нього і сам стає такою ж мовчазною істотою.
«Грім-ураган-землетрус»
Учні об’єднуються в трійки. У кожній трійці двоє учасників беруться за руки і, піднявши їх угору, утворюють «хатинку», а третій учень стає між ними – це мешканець хатинки.
Якщо ведучий каже «Грім», мешканці хатинок намагаються знайти собі нові хатинки й забігають усередину нової пари. Якщо він каже «Ураган», «хатинки» шукають собі нових мешканців. А за командою «Землетрус» усі трійки розпадаються і створюють нові. Завдання ведучого – знайти собі трійку. Той, хто не встиг знайти нову хатинку або нового мешканця, стає ведучим.
«Світлофор»
Учні рухаються, а ведучий віддає команди, називаючи кольори світлофору. Якщо тренер каже: «Червоний!», учні мають швидко присісти; якщо «Зелений!» - учасники продовжують іти й плескають у долоні; якщо вони чують «Жовтий!», то маюсь зупинитися і підняти руки вгору. Вправа виконується швидко.
«Зіпсований телефон»
Ведучий пропонує учням стати в коло. Ближчому до ведучого учню передаємо (дуже тихо), одну фразу, наприклад: «У середу футбол,у четвер контрольна з математики, а в п’ятницю кінець тижня». Запропонуйте йому передати (теж дуже тихо) цю фразу по колу. Останній учасник промовляє вголос те, що він почув і зрозумів.
«Динамічні»
«напишіть»  у повітрі носом і підборіддям цифри від 1 до 10 або букви (наприклад, А, В, Д, О, У, К, М, П, Р, Ш тощо). Роботи це слід з максимальним повертанням голови (цифри або букви мають бути високими і великими). Можна малювати в повітрі різні предмети, фігури тощо, писати добрі слова. Виконуючи вправу, потрібно рухати шиєю плавно, без ривків і зайвого напруження. Тулуб тримати нерухомо, спину прямо.
Ця вправа покращує кровообіг головного мозку, роботу шийних хребців, позбавляє обличчя подвійного підборіддя.
«Фізкультхвилинка – гра «Чапля»
Оголошується конкурс на найкращу «чаплю». За сигналом діти повинні праву ногу зігнути в коліні, повернути її на90о до лівої ноги і притиснути ступню до стегна лівої ноги якомога вище. Руки на поясі. Очі заплющені. Необхідно протриматися в такому положенні якомога довше.
Ця  вправа-гра тренує вестибулярний апарат і розвиває здатність концентрувати увагу, а також завжди дуже смішить дітей.
«Вуха»
Для виконання цієї вправи потрібно сісти на край стільця. За сигналом діти нахиляють голови до плечей спочатку зліва направо, потім справа наліво. Нахили виконуються сильно і різко, так, щоб у кожному нахилі дістати вухом до плеча. Вправа виконується 20 секунд.
У цій вправі розігріваються вуха, а через нервові закінчення у вушних раковинах збуджується і весь організм. Крім того, розробляється активність шийних хребців.
«Дихальна фізкультхвилинка «М’яч»

Ведучий. – Уявіть, що у вас у руках м’яч. Зробіть глибокий вдих і виконайте команду «М’яч пробитий»: зі звуком «с-с-с» починайте випускати потроху повітря з легенів, одночасно показуючи руками, як зменшується м’яч.

1 комментарий: