Концепція

І. Основні положення.
1. Концепція розроблена з метою встановити пріоритети (стратегічні цілі), принципи, завдання, механізми діяльності навчального закладу як Школи сприяння здоров’я.
2. Концепція зорієнтована на виконання таких положень:
- загальної декларації прав людини;
- концепції ООН про права дитини;
- Конвенції України;
- Закону України «Про освіту»;
- Закону України «Про загальну середню освіту»;
- Закон України «Про фізичну культуру і спорт»;
- Національної доктрини розвитку освіти ХХІ століття;
- Законодавчих актів України;
- Указів й актів Президента України, Кабінету Міністрів України;
- програм МОНМС України;
- нормативно-правові документи і рішення виконавчої влади й органів місцевого самоврядування;
- Положення про загальноосвітній навчальний закладі;
- Статуту загальноосвітньої школи;
- Концепція має таку структуру:
- основні положення;
- пріоритети діяльності;
- принципи діяльності;
- завдання діяльності;
- умови реалізації;
- механізми подальшого розвитку школи сприяння здоров’я.

ІІ. Пріоритети школи сприяння здоров’ю.
1.     Основні орієнтири в діяльності школи сприяння здоров’ю на 2011-2015 року:
-         Філософія Школи сприяння здоров’ю;
-         Місія Школи сприяння здоров’ю;
-         Мета;
-         Пріоритети розвитку (стратегічні цілі) Школи сприяння здоров’ю.
2.     Філософія Школи сприяння здоров’ю як фізичного, інтелектуального, науково-практичного, соціокультурного центру ґрунтується на формування ціннісних груп компетенцій (здоров’язбережувальних, соціальних, полікультурних, комунікативних, інформаційних, саморозвитку й самоосвіти, компетенцій, що реалізується у прагненні й здатності  школярів до раціональної, продуктивної, творчої діяльності), гуманістичних домінант учнівської молоді.
3.     Місія школи сприяння здоров’ю – створення умов для формування базових компетентностей та успішного розвиту творчої особистості.
4.     Мета школи сприяння здоров’ю – виявлення й максимальний розвиток позитивних здібностей кожного учасника навчально-виховного процесу у фізичній, когнітивній, соціальній, емоційній сферах для успішного творення здоро’язбережувального соціокультурного простору.
5.     Пріоритети (стратегічні цілі) діяльності Школи сприяння здоров’ю:
-         Створення здоров’язбережувального середовища в навчальному закладі;
-         Модернізація навчальних планів, програм, змісту навчання, спрямованих на формування, зміцнення, збереження здоров’я учнів;
-         Запровадження здоров’язбережувальних інноваційних підходів, форм, методів і засобів у процесі навчання й виховання школярів;
-         Посилення ролі дієвого супроводу здоров’язбережувальних процесів;
-         Інформатизація здоров’язбережувального напряму діяльності Школи сприяння здоров’ю.


ІІІ. Принципи діяльності школи сприяння здоров’ю.
Принципи діяльності Школи сприяння здоров’ю:
-         Науковості, що передбачає організацію роботи здоров’яформувального, здоров’язбережувального й валеологічного процесів з урахуванням сучасних наукових підходів;
-         Цілеспрямованості й послідовності що полягає в єдності цілей і здоров’яформувальної, здоров’язбережувальної та валеологічної діяльності всіх учасників навчально-виховного процесу. Основін рівні цього принципу:
·        Державний (зміст освіти та виховання єдиний для всіх загальноосвітніх закладів України – Шкіл сприяння здоров’ю);
·        Загальнолюдських цінностей, що відповідають освітнім стандартам і нормам світової культури;
·        Регіональний;
·        Місцевий;
·        Загальноосвітній (типовість та індивідуальність навчального закладу);
·        Індивідуальність (соціальне замовлення учнів і батьків);
-         Ціле покладання, що передбачає реалізацію стратегічних, тактичних та оперативних цілей валеологічної освіти, мотивацію на здоровий спосіб життя учасників навчально-виховного процесу;
-         Цілісності та системності, що враховує факт цілісності особистості дитини, поступовий її розвиток на основі цілеспрямованого впровадження інноваційних педагогічних здоров’язбережувальних технологій;
-         Природо відповідності, що полягає в урахуванні вікових особливостей школярів;
-         Суб’єктних відносин між учасниками навчально-виховного процесу;
-         Єдності та динамічності зусиль школи, родини, медичних установ, громадських організацій, об’єднань харчування, виконавчих органів влади.


VI. Медичне обслуговування:
Проводити санітарно-гігієнічні й лікувально-профілактичні заходи, що сприяють збереженню здоров’я, зміцненню фізичного розвиту, успішному навчанню та вихованню молоді.
Соціальна служба
1.     Досліджувати фактори, що впливають на відхилення в поведінці неповнолітніх.
2.     Здійснювати підтримку й соціальну реабілітацію дітей,я кі проживають у несприятливих умовах.
3.     Створити оптимальну корекційну систему для забезпечення позитивного виховного ефекту.
Організація харчування
1.     Організувати раціональне збалансоване храчування учасників навчально-виховного процесу відповідно до віку і стану здоров’я.














V. Умови реалізації концепції школи сприяння здоров’ю
Основні умови реалізації концептуальних положень Школи сприяння здоров’ю;
- упровадження управлінської моделі Школи сприяння здоров’ю;
- забезпечення належного ресурсного й науково-методичного забезпечення;
- упровадження сучасних методик моделювання здоров’яформувального та здоров’язбережувального, валеологічного простору, який забезпечуватиме широкий спектр можливостей для ефективного особистісного розвитку й самореалізації кожного учасника навчально-виховного процесу.
- розробка і впровадження авторських прогарм, методичних посібників на рівні сучасних вимог до змісту освіти й виховання.
- конструктивна взаємодія із соціумом.


















VI. Механізми подальшого розвитку Школи сприяння здоров’ю
1.                Основін механізми ровитку Школи сприяння здоров’ю на 2012-205 роук:
-                    Співпраця зі Школами сприяння здоров’ю регіону, України та ближнього зарубіжжя;
-                    Участь у міжнародних екологічних і здоров’язбережувальних проектах;
-                    Створення інформаційно-комунікаційного середовища;
-                    Здійснення інноваційної науково-дослідницької, експериментальної діяльності;
-                    Створення комплексних навчально-методичних посібників з основ здоров’ю, виховних заходів здоров’яформувального, здоров’язбережувального, валеологічного характеру;
-                    Оптимізація інфраструктури й розвиток матеріально-технічної бази;
-                    Реалізація здоров’язбережувальних проектів та участь у регіональних, міжнародних програмах.
2.                Очікувані результати діяльності:
-                    Створення здоров’язбережувальної інфраструктури школи;
-                    Корекція варіативної складової робочого навчального плану;
-                    Науково-обгрунтований, дослідницький підхід в організації навально-виховного процесу, позакласної роботи з формування в учасників навчально-виховного процесу здорового способу життя;
-                    Забезпечення наступності, інтеграції, модернізації навчального й виховного процесів, діагностико-корекційної діяльності медичної, психологічної, соціальної, логопедичної служб для збереження та зміцнення здоров’я учнів;
-                    Сформовано навички саморозвитку, самореалізації учасників навчально-виховного процесу;
-                    Соціальнізація успішної особистості;
-                    Розширення зв’язків із соціумом з питань пропаганди здорового способу життя;
-                    Зміщнення матеріально-технічної бази навчального закладу.


Комментариев нет:

Отправить комментарий