І.
Основні положення.
1. Концепція розроблена з метою встановити пріоритети (стратегічні цілі),
принципи, завдання, механізми діяльності навчального закладу як Школи сприяння
здоров’я.
2. Концепція зорієнтована на виконання таких положень:
- загальної декларації прав людини;
- концепції ООН про права дитини;
- Конвенції України;
- Закону України «Про освіту»;
- Закону України «Про загальну середню освіту»;
- Закон України «Про фізичну культуру і спорт»;
- Національної доктрини розвитку освіти ХХІ століття;
- Законодавчих актів України;
- Указів й актів Президента України, Кабінету Міністрів України;
- програм МОНМС України;
- нормативно-правові документи і рішення виконавчої влади й органів
місцевого самоврядування;
- Положення про загальноосвітній навчальний закладі;
- Статуту загальноосвітньої школи;
- Концепція має таку структуру:
- основні положення;
- пріоритети діяльності;
- принципи діяльності;
- завдання діяльності;
- умови реалізації;
- механізми подальшого розвитку школи сприяння здоров’я.
ІІ.
Пріоритети школи сприяння здоров’ю.
1.
Основні орієнтири в діяльності школи сприяння здоров’ю на
2011-2015 року:
-
Філософія Школи сприяння здоров’ю;
-
Місія Школи сприяння здоров’ю;
-
Мета;
-
Пріоритети розвитку (стратегічні цілі) Школи сприяння
здоров’ю.
2.
Філософія Школи сприяння здоров’ю як фізичного,
інтелектуального, науково-практичного, соціокультурного центру ґрунтується на
формування ціннісних груп компетенцій (здоров’язбережувальних, соціальних,
полікультурних, комунікативних, інформаційних, саморозвитку й самоосвіти,
компетенцій, що реалізується у прагненні й здатності школярів до раціональної, продуктивної,
творчої діяльності), гуманістичних домінант учнівської молоді.
3.
Місія школи сприяння здоров’ю – створення умов для
формування базових компетентностей та успішного розвиту творчої особистості.
4.
Мета школи сприяння здоров’ю – виявлення й максимальний
розвиток позитивних здібностей кожного учасника навчально-виховного процесу у
фізичній, когнітивній, соціальній, емоційній сферах для успішного творення
здоро’язбережувального соціокультурного простору.
5.
Пріоритети (стратегічні цілі) діяльності Школи сприяння
здоров’ю:
-
Створення здоров’язбережувального середовища в
навчальному закладі;
-
Модернізація навчальних планів, програм, змісту навчання,
спрямованих на формування, зміцнення, збереження здоров’я учнів;
-
Запровадження здоров’язбережувальних інноваційних
підходів, форм, методів і засобів у процесі навчання й виховання школярів;
-
Посилення ролі дієвого супроводу здоров’язбережувальних
процесів;
-
Інформатизація здоров’язбережувального напряму діяльності
Школи сприяння здоров’ю.
ІІІ. Принципи діяльності школи сприяння здоров’ю.
Принципи діяльності Школи сприяння здоров’ю:
-
Науковості, що передбачає організацію роботи
здоров’яформувального, здоров’язбережувального й валеологічного процесів з
урахуванням сучасних наукових підходів;
-
Цілеспрямованості й послідовності що полягає в єдності
цілей і здоров’яформувальної, здоров’язбережувальної та валеологічної
діяльності всіх учасників навчально-виховного процесу. Основін рівні цього
принципу:
·
Державний (зміст освіти та виховання єдиний для всіх
загальноосвітніх закладів України – Шкіл сприяння здоров’ю);
·
Загальнолюдських цінностей, що відповідають освітнім
стандартам і нормам світової культури;
·
Регіональний;
·
Місцевий;
·
Загальноосвітній (типовість та індивідуальність
навчального закладу);
·
Індивідуальність (соціальне замовлення учнів і батьків);
-
Ціле покладання, що передбачає реалізацію стратегічних,
тактичних та оперативних цілей валеологічної освіти, мотивацію на здоровий
спосіб життя учасників навчально-виховного процесу;
-
Цілісності та системності, що враховує факт цілісності
особистості дитини, поступовий її розвиток на основі цілеспрямованого
впровадження інноваційних педагогічних здоров’язбережувальних технологій;
-
Природо відповідності, що полягає в урахуванні вікових
особливостей школярів;
-
Суб’єктних відносин між учасниками навчально-виховного
процесу;
-
Єдності та динамічності зусиль школи, родини, медичних
установ, громадських організацій, об’єднань харчування, виконавчих органів
влади.
VI. Медичне обслуговування:
Проводити санітарно-гігієнічні й лікувально-профілактичні заходи, що
сприяють збереженню здоров’я, зміцненню фізичного розвиту, успішному навчанню
та вихованню молоді.
Соціальна
служба
1.
Досліджувати фактори, що впливають на відхилення в
поведінці неповнолітніх.
2.
Здійснювати підтримку й соціальну реабілітацію дітей,я кі
проживають у несприятливих умовах.
3.
Створити оптимальну корекційну систему для забезпечення
позитивного виховного ефекту.
Організація харчування
1.
Організувати раціональне збалансоване храчування
учасників навчально-виховного процесу відповідно до віку і стану здоров’я.
V. Умови реалізації концепції школи сприяння здоров’ю
Основні умови реалізації концептуальних положень Школи сприяння здоров’ю;
- упровадження управлінської моделі Школи сприяння здоров’ю;
- забезпечення належного ресурсного й науково-методичного забезпечення;
- упровадження сучасних методик моделювання здоров’яформувального та
здоров’язбережувального, валеологічного простору, який забезпечуватиме широкий
спектр можливостей для ефективного особистісного розвитку й самореалізації
кожного учасника навчально-виховного процесу.
- розробка і впровадження авторських прогарм, методичних посібників на
рівні сучасних вимог до змісту освіти й виховання.
- конструктивна взаємодія із соціумом.
VI. Механізми подальшого розвитку Школи сприяння здоров’ю
1.
Основін механізми ровитку Школи сприяння здоров’ю на 2012-205 роук:
-
Співпраця зі Школами сприяння здоров’ю регіону, України та ближнього
зарубіжжя;
-
Участь у міжнародних екологічних і здоров’язбережувальних проектах;
-
Створення інформаційно-комунікаційного середовища;
-
Здійснення інноваційної науково-дослідницької, експериментальної
діяльності;
-
Створення комплексних навчально-методичних посібників з основ здоров’ю,
виховних заходів здоров’яформувального, здоров’язбережувального, валеологічного
характеру;
-
Оптимізація інфраструктури й розвиток матеріально-технічної бази;
-
Реалізація здоров’язбережувальних проектів та участь у регіональних,
міжнародних програмах.
2.
Очікувані результати діяльності:
-
Створення здоров’язбережувальної інфраструктури школи;
-
Корекція варіативної складової робочого навчального плану;
-
Науково-обгрунтований, дослідницький підхід в організації
навально-виховного процесу, позакласної роботи з формування в учасників
навчально-виховного процесу здорового способу життя;
-
Забезпечення наступності, інтеграції, модернізації навчального й виховного
процесів, діагностико-корекційної діяльності медичної, психологічної,
соціальної, логопедичної служб для збереження та зміцнення здоров’я учнів;
-
Сформовано навички саморозвитку, самореалізації учасників
навчально-виховного процесу;
-
Соціальнізація успішної особистості;
-
Розширення зв’язків із соціумом з питань пропаганди здорового способу
життя;
-
Зміщнення матеріально-технічної бази навчального закладу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий